NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

17% Polaków nie ufa swojemu pracodawcy

2017-06-05 16:10:43

Choć wyniki raportu dotyczące zaufania do pracodawców są lepsze niż w poprzednich latach, gdyż ponad połowa badanych ufa swoim przełożonym, to aż 21% respondentów jako powód braku zaufania podało fakt, iż firma oszukała ich we współpracy. Blisko 15% ankietowanych jako powód utraty zaufania wskazało, iż ich firma nieuczciwie zachowała się w stosunku do klientów w ramach obowiązującej współpracy.

Zaufanie rośnie wraz z wykształceniem badanych. Wśród osób z wykształceniem zawodowym swojemu pracodawcy ufa jedynie 38% badanych, a wśród tych z wykształceniem wyższym blisko 60% respondentów. Gwałtowny spadek zaufania do pracodawców następuje jednak wraz z wiekiem badanych. Największym zaufaniem szefów darzą osoby młode. W wieku 25-34 lata prawie 60% ufa swoim pracodawcom, a po 50. roku życia już tylko 50%.

„Jak pokazują ostatnie badania, starania employer branding’owe i w zakresie komunikacji wewnętrznej firm powoli przynoszą pewien efekt. Około 10% więcej Polaków ufa swoim pracodawcom w porównaniu do 2013 roku. Niestety nadal często firmy z biegiem lat tracą zaufanie swoich pracowników. Nasze najnowsze badania pokazują, że firmy cieszą się dużym zaufaniem wśród młodych, a w wieku powyżej 35 lat to zaufanie do pracodawców gwałtowanie spada. Takie wyniki mogą wskazywać, że firmy dopasowując się do wyzwań pokolenia millenialsów i kolejnych pokoleń wchodzących na rynek, trochę zapominają komunikować do starszej kadry i pracowników z dłuższym stażem. To właśnie ci pracownicy przestają ufać swoim zarządom” – podkreśla Iwona Kubicz, Prezes Procontent Communication.

Bardziej podejrzliwe w stosunku do swoich pracodawców są kobiety. Tylko 49% badanych Polek i aż 55% mężczyzn ufa swoim przełożonym. „Jeśli kierować się wynikami przeprowadzonych na reprezentatywnej grupie Polaków badań to ważne jest, aby w programach komunikacji wewnętrznej bardziej angażować Panie, gdyż to one mogą być kluczem do zbudowania wizerunku pracodawcy godnego zaufania” – podkreśla Iwona Kubicz z Procontent.Więcej o raporcie na stronie www.procontent.pl

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: