Warszawa, 29.11.2018 r.
„Zaglądamy do głowy” – polskim nauczycielom
Już w najbliższy czwartek tj. 29 listopada br. odbędzie się pierwszy w Polsce eksperyment naukowy skierowany do kadry pedagogicznej w zakresie sposobu myślenia nauczycieli w pracy z uczniami. Pomiar i analiza zostanie przeprowadzona przy użyciu nowoczesnego narzędzia psychometrycznego MindSonar® – stosowanego w państwach Europy zachodniej m.in. w Holandii.
Jak wynika z wielu badań przeprowadzonych na przestrzeni ostatnich lat, jednym z największych problemów polskich szkół jest brak wzajemnego zrozumienia i szereg trudności komunikacyjnych między uczniami i nauczycielami. Inne style myślenia, oraz zupełnie różne postrzeganie tych samych rzeczy przekładają się na zachwianie procesu dydaktycznego a tym samym na obniżenie jego skuteczność.
Z raportu Rzecznika Praw Dziecka z sierpnia 2018 r. wynika, że blisko 50 % uczniów ocenia, że treści prezentowane na lekcjach przez nauczycieli są niezrozumiałe – co wynika nie tylko
z obszerności materiału ale także sposobu przekazywania wiedzy przez nauczycieli. Badanie przeprowadzone na zlecenie Zespołu Badań Nauczycieli Instytutu Badań Edukacyjnych dowodzą wprost, że największe znaczenie w procesie dydaktycznym mają same relacje między uczniami a nauczycielami.
Dysponujemy badaniami, które pokazują różnice w sposobach myślenia – mówi Tomasz Zawadzki coach i szef marki MindSonar w Polsce. Nie tak dawno temu zostały przeprowadzane badania wykorzystujące narzędzie MindSonar do przebadania studentów u progu wejścia na rynek pracy. Wynika z nich, że system wartości, którym kieruje się młodzież jest odmienny od pokolenia X czyli, między innymi wielu nauczycieli. Obecnie badamy nauczycieli aby zobaczyć jak oni myślą w pracy na co dzień w szkole. Mamy nadzieję, że dzięki temu eksperymentowi udowodnimy, że kluczem do skutecznej edukacji jest wzajemne zrozumienie i odpowiedna komunikacja.
W polskim eksperymencie weźmie udział 12-stu nauczycieli z CLVI Liceum Ogólnokształcącego „Przy Łazienkach Królewskich” w Warszawie. Głównym celem projektu jest wspieracie rozwoju kompetencji zawodowych dla pedagogów oraz zbudowanie bliższych relacji ucznia z nauczycielem.
By osiągać możliwie najlepsze efekty w nauczaniu, nauczyciele powinni spojrzeć na proces uczenia się oczami swoich uczniów. – wyjaśnia Małgorzata Kułaczkowska dyrektor CLVI Liceum Ogólnokształcącego „Przy Łazienkach Królewskich” w Warszawie.
By móc to osiągnąć kadra pedagogiczna potrzebuje narzędzia do lepszego zrozumienia swojego sposobu i stylu myślenia tak by bardziej efektywnie móc dotrzeć z wiedzą do ucznia. Mamy nadzieję, że narzędzie jakim jest MindSonar okaże się pomocne i wesprze nauczycieli naszej szkoły w budowaniu możliwie najlepszych relacji z naszymi uczniami – dodaje Kułaczkowska
Badanie odbędzie się 29 października w CLVI Liceum Ogólnokształcącym „Przy Łazienkach Królewskich” w Warszawie. Wydarzenie będzie dostępne dla mediów. Zainteresowanych dziennikarzy po wcześniejszym kontakcie telefonicznym zapraszamy pomiędzy 12:30-14:00. Zakończenie eksperymentu planowane jest na godzinę 16:00.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET